Bon, je vais jouer en peaceful jusqu'à la prochaine mise à jour, marre de me faire réveiller par des skeuds dans ma chambre forte pleine de torches avec le lit bien éloigné des murs...
Je sais, c'est une beta. Mais c'est chiant.
Paladin
Nombre de messages : 1103 Date d'inscription : 25/05/2008
Pour le moment, il ne pleut plus à l’intérieur, c'est déjà ça. Mais si on est + en sécurité dehors à affronter les mobs qu'à l’intérieur ou ils popent dans ta tronche, c'est pas top.
Paladin
Nombre de messages : 1103 Date d'inscription : 25/05/2008
Je ne sais pas avec quoi elle seront craftées, mais elles seront centrées sur le lieu de leur conception, et vous pourrez choisir le niveau de zoom à la création.
Full zommée :
Full dézoomée :
TheAnswer Admin
Nombre de messages : 356 Age : 41 Date d'inscription : 25/05/2008
Sujet: Re: Minecraft beta Jeu 28 Avr - 7:30
On se souvient de la pluie qui a débuté la semaine dernière.
Hé bien, hier, le jeu est passé à la vitesse supérieur (où est-ce moi qui ne l'avait jamais subi), l'orage. Pour la première fois, hier, pour accompagner la pluie, il y eut un tonnerre retentissant. Encore un petit détail qui me plait.
P.S. : des zombies ont popé pendant l'orage, il faisait jour mais l'orage est apparemment suffisamment sombre pour permettre aux mobs d'apparaitre. Cool.
Morigan
Nombre de messages : 437 Date d'inscription : 26/05/2008
Ce qui est moins cool, c'est que quand l'éclair crame un arbre, ça crame la forêt avec. (pareil quand un mob se promène dans la forêt et réussi a foutre le feu aux arbre une fois le jour venu d'ailleur...
Et puis les lits ne sont pas corrigés.
Paladin
Nombre de messages : 1103 Date d'inscription : 25/05/2008
Minecraft Beta 1.6 is getting release later this week.
Here’s the changelist so far:
1.6:
+ Added Nether support to multiplayer + Added craftable maps + Added hatches + Added tall grass in some biomes + Mushrooms now spreads (very) slowly + Added server property view-distance. Sets the radius of terrain updates (in chunks) to send to the players. Range 3-15, default 10.
* It’s no longer possible to build solid blocks on the top layer of the maps (sorry!) * Players stuck in walls will slide towards the nearest gap if there is one * Made booster tracks speedier * Severely nerfed fire so it spread slower, and doesn’t spread infinitely * Seeds are now found in tall grass, using a hoe on the ground no longer works * Blocks destroyed by other players in multiplayer now shows the breaking block particle effect * Activated dispensers make sounds and trigger particles in multiplayer * Doors make sound for other players in multiplayer * The record player now supports more than 15 different songs
* Fixed running out of memory corrupting the current level * Fixed the side textures of grass getting extra dark when mining them * Fixed anaglyph 3d rendering mode having severe visual bugs * Fixed the crash screen vanishing immediately * Fixed not being able to target blocks when at x or z pos 1000 * Fixed the achievements screen messing up the sky color * Fixed saving while sneaking dropping the player through the ground * Fixed a system clock change messing up the game speed * Fixed rain sounds not playing with fast graphics enabled * Fixed hair and cloaks being rendered in the wrong locations on sneaking players * Fixed the attack/swing animation not being applied to the armor layer * Fixed player rotation not being loaded correctly when loading a saved game * Fixed arrow physics, making them not get stuck midair when you open a door * Fixed arrows hitting reeds, portals, and other non-solid blocks * Fixed keybindings not getting saved properly under certain conditions * Fixed the player not being able to sneak off lowered blocks like cacti * Fixed a bug where the player could mine without swinging their arm * Fixed boats placed on snow being placed too far up * Fixed submerged boats rising very very fast * Fixed sand dropping onto boats getting stuck in a falling animation * Fixed a game crash when riding a vehicle or animal into the nether * Fixed falling while riding not dealing damage to the rider * Fixed buttons and levers too close to the player being impossible to use * Fixed dispensers shooting through walls * Fixed fire hurting through wall corners * Fixed entities reaching water through wall corners * Fixed placing doors next to cacti creating half-doors * Fixed buttons and levers being placeable on leaves in “fast graphics” mode * Fixed furnaces and dispensers not dropping their contents when destroyed * Fixed dispensers biasing later slots * Fixed farmland taking too long to dig * Fixed tilling below some blocks being possible * Fixed tilling the underside of blocks somehow working * Fixed fences and stairs sometimes becoming invisible * Fixed walking on top of fences not producing step sounds * Fixed fire sometimes existing mid-air as an invisible block of pain * Fixed fences and wooden stairs not being flammable * Fixed fire effect on burning entities sometimes getting rendered in the wrong location * Fixed fishing rod rendering being a bit lacking * Fixed fishing rods being stackable * Fixed mining glass hiding the clouds behind the glass * Fixed rain falling through liquids * Fixed items in glass blocks not getting ejected properly * Fixed water interacting strangely with glass * Fixed glass not blocking rain sound * Fixed fences and signs preventing grass from growing * Fixed rain and snow being incorrectly lit * Fixed grass staying alive below stair blocks * Fixed the achievement screen not pausing the game * Fixed some screens breaking the sky tint color * Fixed fullscreen mode switching causing mouse issues and screen closes * Fixed chat messages surviving through game switches * Fixed ice so it regenerates regardless of whether it’s snowing or not * Fixed rain falling too slowly * Fixed levers being placeable on weird locations * Fixed floor levers sometimes not delivering a signal downwards * Fixed floor levers sometimes not being removed when the floor is removed * Fixed rail tiles sometimes not properly connecting to a new neighbor * Fixed minecarts next to each other causing extreme velocities (sorry!) * Fixed wolves not following their owner if the name has different caps * Fixed creepers retaining charge level when they can’t see their target * Fixed dying in the nether spawning new portals * “Fixed” beds in the nether * Fixed inventory acting weird when portaling by making the portal close all screens * Fixed wooden pressure plates being mined with pickaxes * Fixed redstone repeaters having the wrong particles * Fixed saplings being plantable through snow onto non-grass blocks * Fixed ore density varying per quadrant from the center of the world * Fixed dispenser graphics being one pixel off. ONE PIXEL!!! * Fixed mushrooms spawning everywhere during nights * Fixed animals only spawning near light during the night * Fixed the multiplayer join screen input field being too short * Fixed IPv6 addresses being parsed wrongly. To connect to a specific port in IPv6, use the format [1234:567::1]:25565 * Fixed network packets being sent unbuffered, causing huge amounts of packets being sent * Fixed entity positions going out of synch sometimes. They get re-synched every 20 seconds now. * Fixed inventory icons not animating after being picked up in multiplayer * Fixed mushroom soup not leaving a bowl in multiplayer * Fixed entities above the map height limit becoming invisible * Fixed healing not flashing the health bar in multiplayer * Fixed arrows being animated really strangely in multiplayer * Fixed arrows triggering too many entity move updates in multiplayer * Fixed the compass not pointing at the spawn location in multiplayer * Fixed fires being impossible to put out in multiplayer * Fixed record players spawning client-side fake records in multiplayer * Fixed records not playing for other players in multiplayer * Fixed players spawning in the wrong location and quickly lerping to the correct location * Fixed monsters not being visible for players with their difficulty set to peaceful * Fixed pigs getting hit by lightning in multiplayer spawning client-side zombie pigmen * Fixed loads of exploding tnt generating way too many particles, possibly crashing the client * Fixed bonemeal use in multiplayer sometimes spawning fake client-side trees * Fixed saplings sometimes spawning trees client-side in multiplayer * Fixed weather sometimes changing client-side in multiplayer * Fixed grasscolor.png and foliagecolor.png not being read from texture packs * Fixed stats getting saved to different files in offline mode if the caps in the player name differ from the true spelling
Morigan
Nombre de messages : 437 Date d'inscription : 26/05/2008
Bon, alors la mise à jour corrige pas mal de bug, et surtout optimise l'usage du CPU, ce qui rend le jeu beaucoup moins gourmand en perfs. Sur le plan technique, c'est bien mieux.
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Par contre, Notch à décidé de mettre fin aux bug de friction entre chariots de mine, rendant inopérants la totalité des boosters au profit des seuls rails en or.
Alors en terme d'organisation spatial, c'est moins le bordel, tant placer un énorme door booster ou double reverse v booster peut s'avérer technique.
Par contre, les rails en or sont loin d'avoir la puissance des anciens boosters, ce qui oblige à trufer les chemins de fer de ces rails en or à raison de 1 pour 3 dans les montées, voir 1,5 pour 3 dans les montées avec virages. Bref, ce n'es pas une grande réussite.
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Ensuite, Notch à corriger l'effet qui permet à un bateau de toujours revenir à la surface. Désormais, un bateau qui touche une cascade coule tout au fond. Les assesseurs à eaux sont donc désormais inopérants, et les ports sous marins de Lif sont désormais inutilisables.
Le souci, c'est que cette modification n'est assortie d'aucune contrepartie telle que permettre le retour des bateaux à l'inventaire, ou les rendre plus maniable. Bref, c'est très insatisfaisant.
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Sinon, s'ajoutent deux objets (peut être plus mais je les ai pas encore découverts dans ce cas) - La trape : porte horizontale assez pratique. - La carte : ne peut pas être posée au mur, coute cher à faire, nécessite qu'on se balade avec pour qu'au final on ne reconnaisse rien dessus. Useless pour un usage courant, mais peut peut-être être utile en phase d'exploration. Je dis bien peut-être.
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Voilà voilà. Si vous voyez autre chose...
Paladin
Nombre de messages : 1103 Date d'inscription : 25/05/2008
Par contre, les rails en or sont loin d'avoir la puissance des anciens boosters, ce qui oblige à trufer les chemins de fer de ces rails en or à raison de 1 pour 3 dans les montées, voir 1,5 pour 3 dans les montées avec virages. Bref, ce n'es pas une grande réussite.
Donc, sans tenir compte de la rareté du matériau, y'a moyen d'obtenir un système de traction en partant sur du rail full or ?
Morigan a écrit:
Ensuite, Notch à corriger l'effet qui permet à un bateau de toujours revenir à la surface. Désormais, un bateau qui touche une cascade coule tout au fond. Les assesseurs à eaux sont donc désormais inopérants, et les ports sous marins de Lif sont désormais inutilisables.
En même temps le principe d'un cascade, c'est pas qu'un bateau puisse la remonter. Les persos, passe encore, parce que sinon à la première innondation t'as foutu ton projet en l'air.
Morigan a écrit:
Le souci, c'est que cette modification n'est assortie d'aucune contrepartie telle que permettre le retour des bateaux à l'inventaire, ou les rendre plus maniable. Bref, c'est très insatisfaisant.
C'est un gros problème de design. Si ton public joue sur un bug, y trouve les interactions plaisantes, développe des systèmes entiers dessus, et qu'à aucun moment tu ne prends 5 minutes pour expliquer sur le blog que c'est un bug qui sera éradiqué un jour, le minimum est d'offrir une compensation, un objet qui permettre d'émuler l'ancien bug.
Morigan a écrit:
La carte : ne peut pas être posée au mur, coute cher à faire, nécessite qu'on se balade avec pour qu'au final on ne reconnaisse rien dessus.
Du coup un réseau ferroviaire, faut faire une map géante avec de la laine et des panneaux aux murs pour indiquer les stations ?